Pagina's

dinsdag 16 februari 2016

Envelop kaart - MD Challenge

Afgelopen weekend ben ik bezig geweest met het maken van een envelopkaart. Het stond al langer op mijn lijstje om te doen, maar toen ik de challenge bij het Marianne Design Challengeblog zag, besloot ik om deze uitdaging eens aan te gaan!


Uit wit papier sneed ik de basis met de afmetingen 17 x 15 cm. Vervolgens vouw je de kaart dubbel. Dan zoek je, je designpapiertjes op die je hierbij wilt gebruiken. Ik gebruikte hierbij het mooie papier Nanny Memories. De afmetingen van het designpapier zijn 8 x 14,5 cm.

Omdat ik binnenkort een verjaardag heb van een tante, besloot ik de envelopkaart gelijk hiervoor te maken, dus moest het een leuke felicitatiekaart worden, en daar past de taart en de cupcake natuurlijk perfect bij!


Het was even zoeken in welke kleurtjes ik de taart wilde hebben, want op de een of andere manier vind ik dat bij deze taart wat lastig. Maar na wat puzzelen en dingen geprobeerd te hebben, besloot ik de papiertjes uit het papierblok te gebruiken. Nog een leuk bloemetje en pareltjes op de taart, het leuke cupcakeje erbij en nog een verdwaalde vlinder. Tot slot nog een stempel erbij en de envelopkaart was af. Omdat het papier al wat mooie versiersels had, besloot ik de kaart verder niet te druk te maken.
 

Aan de binnenkant van de envelopkaart, plakte ik ook een stukje designpapier, hier zijn de afmetingen 14,5 x 5 cm. De twee zijkanten en de onderkant plak je vervolgens vast zodat je in de bovenkant geld of een cadeaubon kan stoppen. Ik maakte in de hoek van de envelop nog een leuk bloemetje erbij, en in het midden plakte ik een stukje klittenband.

Omdat ik nu toch de smaak te pakken had en alle papiertjes op m’n tafel had liggen (oeps wat was het daar ondertussen een puinhoop, herkenbaar?) maakte ik er nog een envelopkaart erbij maar dan net even anders.

 
 
Zelf is mijn blauwe variant de favoriet, wat is jullie favoriet?

Gebruikte materialen:

-Pretty Paper Bloc – PK9122 Nanny Memories – Marianne Design
- LR0341 – Mini Cake & Cupcake – Marianne Design
- COL1384 – Eline’s Olifant (hier gebruikte ik het bloemetje van voor op de taart) – Marianne Design
- Stempels: EC0138 ‘Birthday Wishes’ - Marianne Design
- Stempel ‘Lets party’ de vlaggetjes – Marianne Design
-CR1272 – Bloem en bladeren – Marianne Design
- COL1365 – Bonbons (hier gebruikte ik het hartje voor aan de binnenkant envelop)
- Pareltjes – Action
- Vlindertjes – Pipoos
- Klittenband – Hema

En dan nog even een warm welkom aan al mijn nieuwe volgers! Wat leuk dat jullie allemaal de tijd en moeite nemen om hier een kijkje te komen nemen en me te volgen! En al jullie reacties lees ik met heel veel plezier, en krijg ik heel veel energie van! :) Dankjewel allemaal!
 
Liefs,
Marjolein

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuk kado envelopje Marjolein. Via een ander blog kwam ik bij je en heb alvast even rondgekeken. Je bent een echte fan van MD zo te zien. Mooie creaties laat je zien en ik ben ook maar volger bij je geworden. Kom je ook bij mij kijken jokescreatiehoekje.blogspot.com
    Misschien kunnen we elkaar inspireren.
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marjolein,
    Ik zag je berichtje op Knutsels en Kadootjes. Ik dacht ga eens even kijken.
    Je maakt hele leuke kaartjes. Daar kan vast wel een kaart met label bij. Ben benieuwd.
    Misschien heb je zin om ook eens bij mij langs te komen en wie weet volgen. Ik ben in elk geval jouw volgster geworden.
    Liefs, Monique
    www.crealoetje.blogspot.nl
    www.knutselsenkadootjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kado envelopjes heb je gemaakt Marjolein, de blauwe versie is ook mijn favoriet. De flopjes zien er lekker feestelijk uit met taart en cupcake.
    Gezellig dat je met onze challenge meedoet.
    Groetjes Ellie
    DT MD challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke cadeau-envelop. Leuk MD materiaal wat je hebt gebruikt. Gezellig dat je ook mee doet aan de MD challenge.

    Divina (Divien @ MD challenge blog)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk Marjolein dat je door onze uitdaging ook jezelf hebt uitgedaagd.
    Prachtige envelop geworden en daar zal je tante wel blij mee zijn.
    Gezellig dat je meedoet met onze challenge

    Gr. Anita
    MDblog

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Twee hele leuke cadeau enveloppen Marjolein!
    Gezellig dat je meedoet met onze challenge.
    Lieve groetjes, Marleen
    MD challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige cadeau envelop!

    Dank je wel voor het meedoen
    Gr Wybrich
    DT MDchallenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een gezellige envelop.
    Leuk dat je meedoet.

    Mieke,MD Challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de tijd en moeite neemt om een berichtje achter te laten voor mij! Ik lees ze allemaal met veel plezier & waardeer het enorm!